سرامیک اسلب کف با کیفیت و کاملا استاندارد با خاصیت عایق صوتی

سرامیک اسلب به سرامیکی گفته می شود که اناره ی بسیار بزرگی دارد و مواد بر روی سطح آن به طور یکنواختی اعمال شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سرامیک اسلب کف با کیفیت و کاملا استاندارد با خاصیت عایق صوتی

سرامیک اسلب کف

سرامیک اسلب کف همان طور که می دانید مصالح ساختمانی بسیار گوناگونی وجود دارند که هر کدام از آن ها وظایف مختلفی بر عهده دارند و در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از پر مصرف ترین و ضروری ترین مصالح ساختمانی سرامیک ها یا کاشی ها می باشند که در انواع مختلفی تولید می شوند و روانه بازار می شوند.

در زمان ها گذشته از سنگ ها به عنوان کف پوش در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شده است اما استفاده از سنگ ها در داخل ساختمان ها معایبی داشت و هم چنین به دلیل قیمت بالایی که سنگ های طبیعی داشتند امکان استفاده از آن ها در قسمت های مختلف ساختمان امکان پذیر نبود زیرا باعث تحمیل هزینه های زیاد به سازندگان می شد.

سرامیک ها و کاشی ها یکی از مصالح ساختمانی می باشند که به عنوان کف پوش در قسمت های مختلف انواع ساختمان ها و حتی به عنوان پوشش بر روی دیوار های ساختمان ها کار می شود در گذشته از کاشی ها فقط بر روی دیوار های سرویس های بهداشتی استفاده می شد و استفاده از آن ها در قسمت های داخلی ساختمان ها معمول نبود.

امروزه با استفاده از تکنولوژی ها و پیشرفت روش های تولید سرامیک هایی تولید می شوند که از نظر ظاهری بسیار زیبا می باشند و می توان از آن ها حتی در دیوار ها به عنوان تزیینات استفاده کرد زیرا از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و شبیه به سنگ های طبیعی می باشند.

همان طور که در بالا اشاره شد سرامیک های اسلب به سرامیک هایی گفته می شود در سایز های بزرگ تولید می شوند و برای استفاده در محیط های بزرگ مانند تالار ها یا سالن های اجتماعات و رستوران ها و کافه ها و … می توان از آن ها هم برو روی سطح به عنوان یک پوشش زیبا و هم بر روی دیوار ها استفاده کرد.

ابداع و ساخت سرامیک های اسلب کار طراحان را بسیار راحت کرده است زیرا استفاده از آن ها و اجرای آن ها در پروژه های مختلف نسبت به سنگ های طبیعی راحت تر می باشد و قیمت آن نیز نسبت به سنگ های طبیعی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

استفاده از سرامیک های اسلب مزایای زیادی دارد که در این قسمت به برخی از مهم ترین مزایای آن ها اشاره می کنیم؛

  • تنوع زیاد در طرح و رنگ
  • هزینه نگهداری پایین نسبت به سنگ های طبیعی
  • مناسب برای هر نوع شرایط آب و هوایی مانند مکان های مرطوب
  • مقاومت بالا در مقابل ضربه و فشار و سایش
  • سختی طبیعی مانند سنگ
  • در تمامی ساختمان ها قابل استفاده هستند
  • امکام چاپ طرح های مختلف بر روی آن ها وجود دارد
  • لعاب نفوذ ناپذیری بر سطح خود دارند
  • قابل سفارش در سایز های مختلف

یکی از مهم ترین ویژگی هی استفاده از سرامیک اسلب این است که در برابر آب نفوذناپذیر هستند و هم چنین مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوامل شیمیایی و شوینده ها دارند پس انتخابی بسیار مناسب برای استفاده به عنوان کف پوش می باشند که می توان سال ها از آن ها استفاده کرد بدون اینکه از نظر ظاهری دچار تغییری بشوند.

سرامیک های اسلب به دلیل یکپارچگی نمای آن ها جلوه ی بسیار زیبا و ویژه ای دارند که اندازه ی بزرگ آن ها نیز به زیبایی چشم نواز این مصحولات ساختمانی اضافه می کند.

سرامیک های اسلب کف در اندازه های بسیار بزرگی تولید می شوند به طوری که وقتی آن ها بر روی کف اجرا می شوند باعث می شوند که سطحی یکدست و صافه به چشم بخورد زیرا به دلیل اندازه ی بزرگ آن ها شیار های مابین آن ها نسبت به اندازه های کوچک بیشتر است و این خود نیز یکی از مزیت های استفاده از سرامیک اسلب در کف می باشد.

سرامیک اسلب کف معمولا دارای ضخامت بالاتری نسبت به سرامیک اسلب دیواری می باشد زیرا بر روی کف تحت فشار های زیادتری قرار خواهد داشت و باید مقاومت بالاتری داشته باشد.

سرامیک اسلب پرسلان

سرامیک اسلب پرسلان سرامیک اسلب پرسلان به نوع ویژه ای از سرامیک ها گفته می شود که در تولید آن ها از متریال هایی با کیفیت بالا تر استفاده شده است و به طور کلی در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند و به دلیل کیفیت بالا و طرح های جدید و مدرن بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و استفاده از آن ها در ساختمان ها بسیار افزایش یافته است.

استفاده از سرامیک های اسلب معایبی نیز دارد به طور مثال یکی از اصلی ترین معایب این سرامیک ها سختی زیاد آن ها می باشد به طوری که اگر کسی بر روی آن ها به زمین بیفتد حتما آسیب خواهد دید و به دلیل اینکه اندازه های بزرگی دارند و از متریال های گاها مصنوعی ساخته شده اند در فصل های سرد سال سرد خواهند بود.

یکی از اصلی ترین معایب سرامیک های اسلب پرسلان اندازه ی بزرگ آن ها می باشد که حمل و جابجایی آن ها و حتی اجرای آن ها را به امری دشوار بدل کرده است و اجری آن ها مخصوص بر روی دیوار ها باید توسط یک فرد حرفه ای و استادکار انجام شود.

با این همه سرامیک های پرسلان از تقاضای بسیار زیادی در بازار برخوردار هستند به طوری که در سال های اخیر اکثر تولیدی های کاشی و سرامیک به سمت تولید سرامیک های اسلب روی آورده اند.

از سرامیک های اسلب به عنوان جایگزینی برای سنگ های اسلب طبیعی استفاده می کنند و در قسمت های مختلف ساختمان مانند دیوار های پشت تلوزیون به عنوان پوششی زیبا و ارزشمند استفاده می کنند که در برخی موارد دور آن را با استفاده از چراغ های مخصوص کار می کنند که با تابش نور بر سطح سرامیک باعث زیبایی هرچه بیشتر آن ها می شود.

امروزه سرامیک های اسلب پرسلان در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند اما رنگ استخوانی این سرامیک ها به رگه های مشکی یا طوسی بسیار پر طرفدار می باشد زیرا می توان این رنگ را با انواع دکوراسیون ها ست کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما