سرامیک کف حیاط ارزان دارای استحکام بالا با رنگ های زیبا

سرامیک از ترکیباتی چون خاک رس و مواد معدنی تشکیل شده که در کوره های داغ پخته می شود، آنها سخت، مقاوم و بسیار شکننده هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سرامیک کف حیاط ارزان دارای استحکام بالا با رنگ های زیبا

سرامیک کف حیاط ارزان

سرامیک کف حیاط ارزان اولین نکته ای که باید در هنگام خرید سرامیک به آن توجه کنید میزان بودجه شماست در واقع مشاهده هزینه می تواند انتخاب های شما را محدود کند ولی در سایت ما می توانید بهترین نوع سرامیک کف حیاط را با قیمتی ارزان و باور نکردنی خریداری کنید.

سرامیک ترکیبی از خاک رس، شن، ماسه و دیگر مواد است که در اشکال و ضخامت های مختلف در کوره هایی مخصوص در دمایی بالا پخته می شوند، ضخامت های آنها بین 3 الی 20 میلیمتر است.

کشور ما با بهره مندی از این امکانات کارخانه های تولیدی زیادی در استان های مختلف دارد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی مازاد آن را از طریق صادرات به فروش می رساند.

کفپوش ساختمان شاید یکی از اولین قسمت هایی است که در هنگام ورود جلب توجه می کند، انتخاب بهترین متریال برای این قسمت ها ضروریست.

یکی از قسمت های مهم هر خانه فضای خارجی و محوطه باز و حیاط است، این مکان بیشتر در معرض رطوبت و نور خورشید قرار دارد بنابراین برای این قسمت باید سرامیک هایی انتخاب شود که علاوه بر زیبایی استحکام بالای داشته باشند.

سرامیک هایی که برای حیاط مورد استفاده قرار می گیرند باید متناسب با آب و هوای آن محیط باشند، هوای خیلی سرد و یخبندان می تواند باعث شکستن سرامیک ها شود پس فاکتور استحکام در انتخاب سرامیک بسیار حائز اهیمت است.

سرامیک ها دارای تنوع بالایی در رنگ، اندازه و ضخامت هستند، سرامیک هایی با ابعاد کوچک جلوه ای زیباتر به فضا می دهند ولی در عوض عملیات نصب طولانی تری دارند که این کار سبب افزایش حقوق پیمانکار می شود.

در ساختمان های ویلایی محیط حیاط به عنوان پارکینگ هم استفاده می شود بنابراین باید سرامیک های برای آن به کار برود که توانایی تحمل وزن های زیاد مثل اتومبیل را داشته باشد، میزان سختی سرامیک ها هم با هم متفاوت است، هر چه میزان سختی بالاتر باشد در برابر خط و خش و شکستگی هم مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

از طرفی برش سرامیک های سخت هم نیاز به دستگاه های مجهز دارد که این می تواند در افزایش قیمت آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

حتما برای انتخاب سرامیک به رنگ آمیزی و طراحی بقیه قسمت های منزل نیز دقت کنید تا تداخلی بین آنها ایجاد نشود، در واقع باید مصالح ساختمان را طوری چید که مکمل یکدیگر باشند.

نحوه چیدمان سرامیک ها در کف حیاط هم کاملا سلیقه ای است و طراحی آن معمولا بر عهده پیمانکار است، میزان ساده یا پیچیده بودن این طرح ها هم در افزایش و کاهش دستمزد موثر است، چسباندن سرامیک ها هم توسط ملاتی سیمانی صورت می گیرد.

البته امروزه چسب هایی هم تولید شده اند که کار را بسیار آسان کرده و از طرفی میزان کثیفی کمتری در محیط ایجاد می کند.

سرامیک ها با توجه به لعابی که بر روی آنها زده می شود حالت هایی مات و براق دارند، این لعاب می تواند آنها را در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی و اسیدی مصون نگه دارد و هم اینکه میزان لکه پذیری آنها را هم کاهش می دهد و می توان به راحتی با یک شلنگ آب آنها را تمیز کرد.

سرامیک ها عمری نسبتا طولانی دارند و اگر به درستی انتخاب شوند می توانند تا 20 سال هم بدون لکه و شکستگی باقی بمانند.

با استفاده از تکنولوژی های جدید سرامیک هایی سه بعدی هم تولید می شود که با داشتن نقوش برجسته باعث ایجاد طراحی هایی خلاقانه می گردد، از این نوع سرامیک ها بیشتر برای کفپوش پیاده روها، پارک و حیاط منزل استفاده می شود.

سرامیک پرسلانی یکی از محبوب ترین سرامیک ها محسوب می شود، برای تولید این سرامیک ها علاوه بر خاک رس از مواد معدنی چون سیلیس و کوارتز هم استفاده می شود، لعاب هایی که بر روی سرامیک های پرسلانی می زنند جلوه زیباتری به آن می دهد.

البته سرامیک تنها گزینه برای پوشاندن کف حیاط نیست گزینه های دیگری چون موزائیک، انواع سنگ ها و حتی سیمان نیز برای این کار بسیار مناسب است، ولی جذابیتی که توسط سرامیک ایجاد می شود با هیچ کدام از این موارد قابل قیاس نیست.

سرامیک کف براق

سرامیک کف براق برای افزایش زیبایی بر روی سرامیک ها لعاب هایی با رنگ های مختلف می زنند که این لعاب هم مقاومت آنها را افزایش می دهد و هم اینکه باعث ایجاد درخشندگی روی سرامیک می شود، معمولا سرامیک کف براق بیشتر برای محیط هایی چون کف و دیواره استخرها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شود.

یکی از عیوبی که سرامیک های براق دارند این است که لکه و آلودگی ها را هویدا می کنند و مقاومت کمتری در برابر خش دارند.

به کار بردن سرامیک براق به عنوان کفپوش اتاق می تواند تاثیر زیادی در افزایش روشنایی منزل داشته باشد، این سرامیک ها می توانند نور را بازتاب دهند و فضایی لوکس و شیک ایجاد کنند.

سرامیک های مات لکه ها و گرد و غبار را کمتر نشان می دهند و بیشتر برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد و جاهایی که امکان تمیز کردن به صورت روزانه را ندارند مناسب هستند.

نوع رنگ تیره و روشن نیز می تواند در بزرگ و کوچک جلوه دادن فضا موثر باشد، رنگ های روشن فضا را بزرگتر جلوه می دهند و رنگ های مات و تیره بر عکس عمل می کنند.

اگر دوستدار محیطی سنتی هستید و تمایل به استفاده از فرش دارید بهتر است سرامیک های مات را انتخاب کنید چون سطح آنها دارای بافتی دانه دار است و لیز خوردن و جمع شدن فرش جلوگیری می کند.

سرامیک های براق شباهت بسیار زیادی به مرمر دارند و می توان با خرید آنها یک تیر و دو نشان زد یعنی با پرداخت هزینه کمتر سرامیکی کاملا شبیه به سنگ مرمر را خرید به طوری که در نگاه اول هیچ کس متوجه تفاوت آنها نخواهد شد.

از بین این دو مورد یعنی سرامیک براق و مات نمی توان گفت کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد چون خرید آنها کاملا سلیقه ای است و بستگی به نظر مشتری دارد.

تنها عیبی که می توان از سرامیک های براق گرفت سطح لیز و لغزنده آنهاست که بیشتر ممکن است برای کودکان مناسب نباشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما