قیمت کاشی استخری شیشه ای با کمترین میزان جذب آب

از کاشی استخری به دلیل مقاومت بالا در برابر آب در مکان هایی مانند استخرها، سونا، حمام و مکان هایی که رطوبت بالایی دارند استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کاشی استخری شیشه ای با کمترین میزان جذب آب

کاشی استخری شیشه ای

کاشی استخری شیشه ای

امروزه معمولاً در اکثر ویلاها و خانه های بزرگ استخرهای کوچک و بزرگی تعبیه می شود، استخر ها همانند مکان های دیگر نیاز به کاشی کاری دارند برای پوشاندن کف و دیواره های استخر نیاز به نوعی کاشی یا سرامیک ضد آب داریم که در برابر آب بسیار مقاوم باشد به همین منظور کاشی و سرامیک هایی را تولید کرده اند.

کاشی های استخری انواع مختلفی دارند که آنها را به سه دسته تقسیم بندی می کنیم کاشی استخری شیشه‌ای، کاشی سنگی طبیعی، کاشی چینی یا سرامیکی، امروزه به دلیل زیبایی و شکیل بودن از کاشی استخری شیشه‌ای بیشتر استقبال می شود و فروش آن ها بسیار بالاست.

کاشی چینی (سرامیکی): این کاشی ها معمولاً برای مکان های بزرگتر تعبیه می شوند، سطح آن ها را پوششی به نام لعاب پوشانده است به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر آب دارند و قدرت جذب آب آنها تقریباً صفر می باشد.

علاوه بر آن کاشی های سرامیکی در برابر تغییرات دمایی نیز مقاوم هستند و یکی از دلایلی که از آنها برای استخر های سرباز استفاده می شود مقاومت بالای آن هاست.

کاشی استخری شیشه‌ای یا کریستالی، جزو کاشی های شیک و زیبایی هستند که معمولاً برای استخرهای لاکچری قابل استفاده می باشد، قیمت این کاشی ها به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد بالاتر بوده و بیشتر جنبه تزیینی دارد اما این کاشی ها نیز مانند کاشی های دیگر در برابرآب مقاوم هستند.

کاشی های سنگ طبیعی، این کاشی ها در برابر هوای سرد احتمال ترک خوردن دارد و مقاومت کمتری دربرابر تغییرات دما دارند،کاشی سنگ طبیعی جزو قدیمی ترین کاشی ها محسوب می شوند.

برای انتخاب کاشی های استخری نکاتی را باید مد نظر قرار بدهیم که عبارتند از: لعاب کاشی استخری، مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت در برابر تغییرات دما، ضریب جذب آب و لغزنده نبودن آن ها.

مقاومت در برابر دما : این کاشی ها نیاز است تا در برابر تغییرات ناگهانی دما از جمله یخبندان و یا گرمای زیاد مقاوم باشند در غیر این صورت می تواند خسارت های زیادی وارد کند.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی : کاشی های استخر باید در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مانند کلر که با آب ترکیب می شود مقاومت داشته باشد تا دچار خرابی و تغییر رنگ نشود.

ضد لغزش بودن: به دلیل آنکه بسیاری از افراد ممکن است بر روی این کاشی ها راه بروند، در صورت سر بودن ممکن است صدمات بسیار زیادی به افراد وارد شود، برای جلوگیری از صدمات وارده کاشی ضد لغزش بهترین گزینه برای استخرها می باشند.

ضریب جذب آب: به دلیل اینکه کاشی های استخری به صورت منظم با آب در تماس هستند باید کاشی هایی را انتخاب کنیم که در برابر آب مقاوم بوده و ضریب جذب آن در برابر آب تقریباً صفر باشد در غیر این صورت احتمال نفوذ آب به داخل کاشی و کنده شدن کاشی ها از سطح مورد نظر وجود خواهد داشت.

لعاب کاشی و سرامیک: لعاب کاشی و سرامیک باید طوری باشد که در اثر موارد مختلفی دچار تغییر رنگ نشود و در صورت کثیف و آلوده شدن به راحتی قابل تمیز شدن باشد.

کاشی استخری ابعاد بزرگ

کاشی استخری ابعاد بزرگ

عمر کاشی های استخری نسبت به کاشی های دیگر بیشتر بوده و حدود ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند، کاشی های معمولی نیز عمری حدود ۷ الی ۱۰ سال خواهند داشت و با توجه به این موضوعات استفاده از کاشی های استخری برای استخر ها بهتر و مقرون به صرفه تر می باشد.

در صورت استفاده از کاشی های معمولی در استخرها حدود شش ماه الی یکسال بعد شروع به کنده شدن می کنند و خسارت های مالی زیادی به افراد وارد می شود.

تفاوت کاشی های استخری و کاشی های معمولی در یک آزمایش بسیار ساده: کاشی استخری و کاشی معمولی را برداشته و پشت آن ها که دارای لعاب نمی باشد چند قطره آب بریزید، کاشی سرامیک های معمولی بعد از چند دقیقه آب ها را به خود جذب می کند اما کاشی های استخری آب را بر روی خود نگه خواهند داشت و این نشان دهنده مقاوم بودن کاشی های استخری در برابر کاشی های معمولی نسبت به آب می باشد.

نکته : دلیل مقاوم بودن کاشی استخری در برابر تغییرات دما و انواع فشار ساخته شدن آن ها در کوره های بزرگ تحت فشار و حرارت زیاد است به همین علت مورد استقبال قرار گرفته است.

ابعاد کاشی استخری : کاشی استخری در ابعاد کوچک، بزرگ و متوسط تولید می شوند، نصب کاشی های بزرگ‌ نسبت به سایز کوچک آن راحت تر بوده و زمان کمتری برای نصب نیاز است.

برای جلوگیری از دور ریز کاشی استخری در لبه استخر از کاشی های کوچک و برای کف و دیواره ها کاشی سایز بزرگ استفاده می شود.

کاشی استخری در اشکال مختلف مربع، شش ضلعی و… تولید می شود، همچنین آنها را می توان به صورت سه بعدی و یا ساده خریداری کرد.

معمولا برای استخر های کم عمق از کاشی های سه بعدی و طرح دار استفاده کنید تا زیباتر جلوه کند، در استخر های با عمق زیاد از طرح های ساده تر هم می توان استفاده کرد زیرا دید کمتری دارد.

برخی افراد برای استخرهای بزرگ‌ ترجیح می دهند که از کاشی استخری ابعاد بزرگ استفاده کنند تا هم دور ریز کمتری داشته باشد و هم به سرعت نصب گردد، زیبایی کاشی استخری های بزرگ دوچندان می باشد و جزو جدید ترین نوع کاشی ها می باشند.

قیمت کاشی های استخری با توجه به مواد اولیه به کار رفته و جنس لعاب آن متفاوت می باشد و هر چه این کاشی ها شفاف تر باشند قیمت آن ها نیز بیشتر خواهد بود، اما با همه این توضیحات افراد با توجه به بودجه و سلیقه فردی خود کاشی های استخری را انتخاب خواهند کرد.

کاشی های بسیار زیاد و متنوعی در بازار موجود است اما ممکن است بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی خرید مناسبی نداشته باشند، برای خرید این محصولات به فروشگاه ها و مراکز معتبر رفته و پس از کسب اطلاعات بیشتر اقدام به خریدن آن نمایید.

همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت کاشی استخری شیشه ای با کمترین میزان جذب آب به سایت ما مراجعه کرده و از مشاوران راهنمایی بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما