قیمت کاشی تزیینی پذیرایی مدرن و کلاسیک با بهترین متریال

کاشیهای تزئینی قطعاتی هستند که از آنها در دکوراسیون و زیباسازی قسمت های مختلف خانه ها و ساختمانها استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کاشی تزیینی پذیرایی مدرن و کلاسیک با بهترین متریال

کاشی تزیینی پذیرایی

کاشی تزیینی پذیرایی از زمانی که کاشی ساخته شد محیط اطراف انسان ها بسیار متفاوت و متنوع شد کاشی توانست زیبایی و جلوه خاص به محیط اطراف انسان ها بدهد در طول تاریخ کاشی ها به روش های مختلف و از مواد مختلف و در شکل های مختلف ساخته شده است. در ایران زمین از دیرباز از کاشی ها برای زیباسازی مساجد و مکان های مذهبی استفاده می شده است به عنوان مثال مسجد امام در اصفهان و بسیاری از مساجد ای که در دوران صفویه ساخته شده است از کاشی ها برای زیباسازی مساجد و همچنین نقش بندی آیات قرآن بر روی دیوارهای مساجد استفاده می شده است با پیشرفت تکنولوژی ساخت کاشی ها بسیار راحت تر و متداول تر از قدیم شده است.

کاشی ها در انواع ساده و طرحدار در ساختمانهای ما استفاده می شود اما با پیشرفت تکنولوژی از کاشی ها حتی در طراحی دکوراسیون نیز استفاده می شود عمدتاً کاشی هایی که در دکوراسیون خانه استفاده می شود کاشی های تزیینی هستند.

همانطور که گفته شد کاشی های تزئینی در قسمتهای مختلف ساختمان ها استفاده می شود به عنوان مثال در قسمتهایی از حمام آشپزخانه هال پذیرایی اتاق های خواب قابل استفاده می باشد این کاشی ها عمدتاً در دکوراسیون برای زیباسازی بیشتر یا حتی جایگزین شدن به عنوان تابلو یا فرش استفاده می شود‌. اخیرا این کاشی ها بسیار مورد استقبال طراحان داخلی خانه قرار گرفته است چرا که به راحتی می‌توان از آن در قسمتهای مختلف ساختمان ها استفاده نمود این کاشی ها می توانند به راحتی باعث زیبایی خانه و شیک شدن دیوارها شوند.

کاشی های تزئینی در طرح های مختلف و زیبا ساخته می شود کاشی ها انواع مختلفی دارد به عنوان مثال می توان انواع تک گل فیتیله باند قرنیز فرش و قطعات دکوری اشاره کرد.

انواع کاشی های دکوری را با روش های مختلفی می سازند مثلاً یکی از این روش ها روش عکس برگردان است.

در این روش توسط دستگاه های خاصی عکس عکس ها یا نقاشی های طراحی شده روی کاشی ها تحت حرارت و فشار استاندارد چاپ می شود در این روش حتی می‌توان عکس انسان طبیعت حیوانات و غیره را روی کاشی چاپ نمود که می تواند برای افراد مشاهده کننده بسیار جذاب و نو باشد.

روش دیگر روش چاپ سیلک اسکرین است که میتوان توسط آن آثار بسیار زیبا و متنوعی خلق نمود در این روش جوهر تحت فشار بسیار زیاد پس از عبور از توری های مخصوص روی کاشی چاپ می شود.

روش چاپ دیجیتال نیز یک روش جدید برای چاپ نقاشی یا عکس روی کاشی ها است در این روش رنگ به صورت مستقیم روی کاشی پاشیده شده و به وسیله نور یو وی خشک و ثابت می شود این روش روشی بسیار کاربردی بوده و تنوع کار آن بسیار گسترده است حتی می توان در این روش انواع کارهای برجسته و نقوش مختلف را ثبت نمود. روش چاپ دیجیتال علاوه بر چاپ روی کاشی روی انواع وسایل دیگر مثل ایوان خودکار کارت های مختلف و حتی پارچه نیز کاربرد دارد عمدتاً کارهای تبلیغاتی نیاز به چاپ روی وسایل مختلف دارند به این روش انجام می شود.

پوشش دهی پی وی دی نیز یک روش دیگر از چاپ روی کاشی ها است نام دیگر این روش روش پولیش ای نامیده می شود. در این روش از خواص یونی مواد استفاده می شود.

کاشی تک گل به کاشی گفته می شود که دارای یک طرح است این کاشی در ابعاد مختلف تولید می شود. این کاشی بنا به سلیقه مشتری می توان در انواع قطعه های شطرنجی نوارهای افقی و عمودی و به صورت پازلی تهیه شود با کنار هم قرار دادن این قطعات به یک شکل طرح یا عکس میرسیم. معمولاً بهتر از کاشی تک گل کل دیوار را در بر بگیرد در این صورت خانه شما دارای یک نقاشی بسیار بزرگ خواهد بود.

یک نوع دیگر از کاشی های طرح دار فیتیله نام دارد این کاشی ها عمدتاً به صورت نوارهایی در اطراف کاشی های تک گل به کار برده می شود.

همچنین از این کاشی به عنوان قاب و قالب بندی استفاده می شود.

یک کاربرد بسیار جالب کاشی های طرح دار یا تزیینی استفاده از آنها به عنوان فرش در کف خانه است این فرش های تزیینی در خانه های مجلل سالنهای همایش ها عروسی لابی هتل ها و غیره استفاده می شود که جلوه ای بسیار زیبا و باشکوه به این مکان ها داده و کف را از حالت یکنواختی خارج می کند. طرح کامل این فرش ها در ابعاد مختلف ای وجود دارد که می توان بنا به نیاز مشتری هر یک از این ابعاد را انتخاب نمود. این کاشی ها را عمدتاً به روش های دیجیتالی و کتینگی تولید می کنند.

یک نوع دیگر این کاشی ها کاشیهای چهل تکه است در این کاشی ها نقوش مختلف ای در ابعاد بسیار کوچک در قالب یک کاشی بزرگتر وجود دارد از کنار هم قرار گرفتن این کاشی های جنت که میتوان در طراحی دکور های سنتی و مدرن استفاده کرد زیبایی این کاشی های چهل تکه این است که در یک قاب انواع طرح ها و نقاشی ها و عکس های مختلف وجود داشته و دیرتر ممکن است جذابیت کم شود.

با توجه به اینکه انواع مختلفی روش برای ساخت کاشی های طرح دار و تزیینی وجود دارد خوشبختانه محدودیتی در طراحی و تنوع این کاشی ها وجود ندارد حتی می‌توان به صورت سفارشی عکس یا نقاشی مورد دلخواه را سفارش داده و در کمترین زمان سفارش خود را تحویل بگیرید.

اخیراً از کاشی های تزیینی در رستوران ها و سالن های پذیرایی مدرن و سنتی استفاده می کنند با توجه به این که ساخت این کاشی ها راحت است از اشکال نوستالژیک و قدیمی در محیط هایی که می بایست حس سنتی بودن داشته باشد استفاده می شود همچنین در نمای ساختمان ها عکس ساختمان های مسکونی اداری هتل ها سالن ها موزه ها و غیره این کاشی ها را می توان استفاده نمود.

کاشی تزیینی چسبی

کاشی تزیینی چسبی اخیراً برای راحتی کار و کاهش هزینه های کاشی کاری کاشی چسبی تولید شده است کاشی تزیینی چسبی برای بازسازی و زیباسازی خانه های قدیمی استفاده می شود این کاشی ها را می توان بدون ملات و فقط با چسب های مخصوص روی دیوار های قبلی نصب نمود و زیبایی را برای خانه ها به ارمغان آورد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما